30 marca 2010

wiosenkowo

Pszczoła, co nie chciała wyjść ostro.
pierwszy mój fijołek
bazie
prawda, że widać dinozaura wśród brzózek?
wiewiórczak je jabłuszko.
A to też wiosna. Ciekawe, że takie liście kojarzą mi się zawsze z Beksińskim..
Wybrałam się dzisiaj na wiosenny spacer. Miałam czas wolny, więc zabrałam aparat i wio! Wiał wiatr halny, więc było ciepło. Halny tym razem był szczególnie łaskawy, bo oprócz skoków ciśnienia i 2 bezsennych nocy nie uczynił nic złego. A co niektórzy się bali że halny + pełnia to co najmniej jakaś klęska żywiołowa będzie. Jutro, a właściwie dziś w nocy ma popadać, jak zwykle po halnym. Ale wracając do wiosny. Wiosna, jak wiadomo jest miłą choć nieprzewidywalna pora roku. Dni zimne mieszają się z ciepłymi, czasem słońce, czasem śnieg, ale generalnie przyroda i ludzie się cieszą. Powietrze jest lżejsze i nawet chwilami pachnie mokrą ziemia i nieśmiałą, ale upartą zielenią. Malutkie listeczki, malutkie kwiatuszki, ptaszęta wyśpiewujące swoje hymny-czyż nie jest to piękne i wzruszające?
Napotkałam więc; pierwsze fiołki, stokrotki, bazie, pszczołę co nijak nie chciała wyjść ostro. Małego dinozaura wśród drzew. Wiewiórkę w zimowym ciemnym futerku-była dzika, nie dała podejść blisko. A w mateczniku wiewiórek usiadłam na pniaku i patrzyłam i oddychałam. Spokój, luz i wszystko daleko ode mnie. Dobrze mieć w tygodniu taki wolny dzień.

8 komentarzy:

  1. Zajrzałam dziś w ogrodzie we wszystkie miejsca, gdzie powinny już być krokusy i żonkile, ale.. śnieg długo leżał i narazie są tylko listki. W pełnym kwiecie tylko przebiśniegi, ale zawsze! :))
    A wolny dzień.. lubię! Też miałam, tylko okna do mycia w ilościach, że ufff :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczne zdjecia. A ta wiewiorka w szarej szacie to taka amerykanska bardzo, u nas sa szare wiewiorki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pszczoła co nie chciała wyjść ostro ? ..i później aha ...pszczoło wyglądasz niewyraźnie :):)o Beksińskim to lepiej nie myśleć na samotnym spacerze .
    zdjęcia bardzo udane , dinozaur jak żywy :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. a dzisiaj czas po halnym więc ciemne chmury zaległy nad sennym miastem i chyba będzie deszcz..

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne zdjęcia,a co do Beksińskiego to on często tworzył osnowę tematu swojej malarskiej pracy- czy to pajączą, czy żyłkowatą taką jak ma lisc( wszystko według naszych skojarzeń)dlatego pewnie takie liście kojarzą Ci się z Beksińskim

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, dobrze mieć wolny dzień - można wtedy podglądać naturę i robić takie piękne zdjęcia. Elfko życzę Ci Wesołego Alleluja i pięknych, spokojnych świąt oraz Smacznego Jajeczka.

    OdpowiedzUsuń